Annons:
Etikettfärdmål
Läst 906 ggr
map2
7/27/07, 5:32 PM

För den seglings intresserade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Oskar

Kul med en seglingssajt. Har själv ingen båt längre men tävlar med en kille som byggt en Linjett 33 själv. Det brukar bli 5-6 tävlingar om året men bara mindre efter Hälsingekusten. Härlig avkoppling.

Kom hem förra fredagen efter att ha seglat ner en Murena 30 till Trosa från Hudiksvall. Fin segling var det men tyvärr lite för mycket motvind blir lite jobbigt att kryssa varje dag när man är själv. När jag låg i Trosa kanal kom det in en båt som inte hade varit snäll mot sitt försegel Skrattande

Här är en bra länk om du vill läsa om båttyper och priser även köp o säljmarknad. http://www.sailguide.com/

Annons:
map2
7/27/07, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En fin vik på Nåttarö utanför Nynäshamn

Oscar
7/27/07, 6:44 PM
#2

Hej och välkommen hit!

Det där seglet ser inte så bra ut. Vad hade hänt egentligen? Var lite svårt att se på bilden… 

Det låter som en skön tripp det där… Du hade fint väder annars ser det ut som på bilderna. Seglade runt en båt från Öregrund till Göteborg i Juni, en Vindö 40.  Vi hade motvind och spöregn stora delar av resan. Lagom roligt…

… men å andra sidan, när vi fick 18 sekundmeter medvind utanför skånekusten gick det desto bättre, 12 knop på bara genuan. :D

map2
7/27/07, 8:36 PM
#3

#2   De hade ett mylarförsegel med lattor det ska man inte rulla in utan ta ned traditionellt. De hade lyckat att spräcka seglet 3meter ifrån toppen när de rulla in det. Vet inte om de hade sett det, jag tog ett kort så fort jag såg dem.

Oscar
7/27/07, 10:30 PM
#4

Haha! Ja stjärnor finns alltid. :) Klockren bild. Vem får för sig att rulla in ett segel med lattor?

Fender-King-Ljusne
8/19/07, 12:27 PM
#5

Stackars dom! Det blev nog dyrt.

Polartjejen
9/17/07, 11:39 PM
#6

Hej!

Jag gillar också att segla å vara ute på sjön.. :-) Har tyvärr ingen båt. Men har varit ut på sjön tidigare… :-D

Det e roligt..

Annons:
Polartjejen
9/17/07, 11:42 PM
#7

Bor i Nynäshamn.. Ja Nåttarö är fint. Har varit där en gång..

Har även gått via GK ( Göta Kanal) :-) Men inte själv.. :-)

Det var verkligen en upplevelse.. :-) Skulle vilja göra om den resan.. :-d

Upp till toppen
Annons: