Annons:
Etikettbåtvett
Läst 1073 ggr
Oscar
2008-04-07 15:33

Båtluffa

Någon som provat att båtluffa någonstans och vill dela med sig av sina erfarenheter? Eller kanske hyrt en båt i nåt spännande land och vill dela med sig av lite tips?

Är lite sugen på att sticka o segla i några nya farvatten… Kanske Grekland, Kroatien eller något liknande. Tacksam för tips!

Annons:
Oscar
2008-04-07 16:48
#1

Inser att "båtluffa" kanske var lite fel ord. Tänkte mig att man seglade från ö till ö med olika charterbåtar som man chartrar på plats och då har möjlighet att stanna ett tag på varje ö. Kanske inte fungerar, man kanske måste ha en o samma båt vilket då troligtvis blir dyrare… Någon som vet?

floppy
2008-09-14 19:59
#2

Satt o titta efter gamla trådar o såg den här. Mina föräldrar har gjort det några gången, dom har varit i Grekland, Kroatien o Turkiet o seglat… Dom har då chartrat båt o seglat runt en vecka ist för att "bara vara" turister.

Men ingen aning om man kan koppla ihop me olika båtar. Men pappa (Hunter) kanske har nån aning???

hunter
2008-09-15 01:29
#3

Svårt att använda flera båtar när man är ute på sådan segling, normalt så hyr man en båt via någon av charterfirmorna eller så hyr man privat, hyrtiden är vecko vis men man hyra hur många veckor som helst i rad bara plånboken räcker till.

Oscar
2008-09-15 12:56
#4

#3 Ja det verkar inte riktigt finnas något bra system för att göra som jag tänkt. Det hade ju vart kul om man kunde stanna på lite olika ställen en vecka eller så utan att behöva betala för båten under den tiden.

Upp till toppen
Annons: