Annons:
Etikettäldre-båtar
Läst 1075 ggr
[kobbeuffe]
2008-10-15 00:19

Sjönöd eller oerfarenhet

Här finns en historia som väckt mycket diskusioner. Vad tycker ni?

www.dananne.se

Annons:
floppy
2008-10-15 00:29
#1

Jag tycker inte att det fanns nån orsak o lämna en hel o tät båt som flyter. Visst, bommen va trasig, men borde ha gått o surrat fast den ordentligt, alternativt då fast slängt den över bord. Enklare o fixa en ny bom än en ny båt.

Men lätt o säga här hemma i soffan hur man "själv sku ha reagerat".

Har själv träffat personerna, o va meningen att min föräldrar sku varit me sen över atlanten, men ändrade planer. Men ha alltid tyckt att dom hade för lite erfarenhet o fara iväg. Väldigt mycket tid o pengar gick åt ti den tekniska utrustningen medans praktiken o säkerheten kändes som den kom i andra hand…

Oscar
2008-10-15 01:00
#2

Jag orkade inte läsa all text, vad var det som hände?

floppy
2008-10-15 10:32
#3

Läs under loggboken den 10.4

Oscar
2008-10-15 20:29
#4

Sådär, nu hittade jag texten som rörde själva "tillbudet". Jag tycker man hör på språket och sättet att beskriva hela historien att det inte verkar vara någon speciellt sjövan människa.

Men vad ska man säga, känner man sig inte trygg och känner fara för sitt liv så är det klart bäst att göra vad man kan för att sätta sig själv i säkerhet. Det valet kan man liksom aldrig ta ifrån någon tycker jag.

Sen förstår jag inte hur de lyckades ha sönder genuan när de skulle ta ner den och om storskotet går av så har ju båten inte varit sjövärdig. Kanske också ett reultat av ovana/okunnighet.

Men det är för oexakt beskrivet för att man ska kunna säga om de agerat "rätt eller fel" tycker jag. Mycket handlar ju om hur det upplevdes där och då. Ett gäng rädda människor kan vara riktigt farliga, både för sig själva och andra, så bäst är väl kanske som de gjorde.

floppy
2008-10-21 00:07
#5

Nu är båten hittat o tillbax till ägarna. Bilder o senaste loggboken finns uppdaterade på hemsidan. Måste va underbart för dom att fått tibax båten…

[kobbeuffe]
2008-10-21 00:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Riktigt roligt att båten kommit fram. väl värt att gå till deras sida och läsa om det.

Bilden hämtad från www.dananne.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: