Annons:
Etikettfärdmål
Läst 970 ggr
[kobbeuffe]
10/8/08, 5:51 PM

Upptagning.

Många har tagit upp sina båtar nu har jag sett. Har ni båtarna kvar i sjön eller står den torr. Hur länge brukar ni härda ut innan erkännandet att vintern är på väg?

Annons:
Oscar
10/8/08, 10:48 PM
#1

Jag har ju tyvärr ingen egen båt, sköter om en som står på land och det har den gjort sedan förra hösten, så torrlagd får jag nog säga.

MangoSolutions
10/8/08, 11:42 PM
#2

För min del har vi alltid båten torrlagd och sjösätter varje gång vi seglar men så är det jollar också. Vi har annars seglat samma dag på samma vatten som vi åkt långfärdsskridskor på även om det tillhör ovanlighetenGlad. Och t o m seglat ut till vaken och upp ur vaken, så blir det om man måste träna till VM i april.

Annars tror jag nog generellt här att de flesta här är hänvisade till sitt varvs vinterupptagningsschema och kan inte bestämma detta själva. Däremot går det nog alltid att lösa för de som verkligen vill ha i båten i längre men det gäller nog bara varv där de själva har utrustning att få upp båtarna med?

Oscar
10/9/08, 1:14 AM
#3

Ja många platser har datum när du måste i och ur vattnet, annars får man straffavgifter.

[mingdie]
10/9/08, 10:52 AM
#4

Jag fattar inte varför man skall ta upp båten. Vintern är ju den perfekta säsongen för kappsegling.

Förlåt. Det var inte meningen men ibland hoppar den där lilla djävulen jag har inom mig fram. Jag har redan slagit mig över fingrarna som straff.  Oskyldig

Oscar
10/9/08, 11:51 AM
#5

Du får slå en gång till från mig också! Flört

MangoSolutions
10/9/08, 9:51 PM
#6

Men hallå… varför ska man sluta segla bara för att man tar upp båten?

Tyvärr! Detta kan man väl inte göra på NZ?

Flera av oss som har kölbåt seglar detta och längtar dit.

http://www.youtube.com/watch?v=qH7PH9ktkLY

Annons:
[mingdie]
10/10/08, 12:19 AM
#7

Jo men visst kan vi issegla på vintern men då får man åka ner till sydön. På nordön kan du åka skidor på morgonen och segla på eftermiddagen.

Jag har aldrig provat kitewing men det ser läckert ut.

Upp till toppen
Annons: