Annons:
Etikettkanot-och-kajak
Läst 1197 ggr
MangoSolutions
2009-08-19 22:15

Archipelago Raid Dag 3

Stenhårt i toppen!

Kolla in resultaten hittills http://www.archipelagoraid.com/results.php

Det är bara en poäng mellan 1an och 3an och alla dessa har vunnit Raiden någon gång. Ingen är favorit… eller alla de 3 är favoriter.

Mycket kan hända fortfarande. De s k internationellt benämnda "rock sharksen" kan bita av ett och annat centerbord som reducerar farten.

Äntligen fungerar trackingen
http://www.be-safe.se/ar2009/

Enda problemet är att tiderna för positionering mellan teamen varierar så man vet inte exakt hur de olika teamen förhåller sig till varandra. Håll muspekaren över ett team så ser du pos.tiden.

Personligen tycker jag detta race är bra mycket mer spännande än VOR! Intensivare, kortare och händelserikare.

Annons:
ekefalk
2009-08-20 11:51
#1

nja….martin har väl inte vunnit RAIDEN ännu…..3-a 2007 & 2-a 2008…..men jag förstår andemeningen….de verkar ligga i en liga för sig själva. Intressant detalj är att det känns som att så fort det börjar blåsa så är det bara Martin som hänger med europeerna….kanske borde vi träna annorlunda?….eller?

MangoSolutions
2009-08-21 23:20
#2

Japp stämmer!

Vi häruppe i Stockholm (KSSS) tränar ju på Baggen så man får vad man tränar. Martin vann på hemmavatten i Malmö i hård vind och mycket sjö liksom i Sandhamn där det är lite mer vågor.

Mer rätt än jag kunde ana har nu "rock sharksen" tagit en massa centerbord bl a Prousts ena (ledaren). Martin knapar in och Sunnucks vet jag inte vad som hänt när de har tappat en massa.

Känns som att rapporteringen rent idrottsmässigt saknar en del vital information…

MangoSolutions
2009-08-22 18:49
#3

Och .. där vann Martin och Johan! Stort grattis till segern!

Kanske vi kan få en kort resumé när ni har hämtat er…

MangoSolutions
2009-08-22 23:18
#4

Proffsig video från första dagen!

mstrand
2009-08-24 18:01
#5

Hej!

Det var, precis som ni beskrev väldigt jämt i toppen. Psykiskt jobbigt att veta att så fort man gjorde ett misstag så blev man distansserad av Proust och Sunnucks. De sista två dagarna seglade vi felfritt och har väldigt bra fart i lätt o mellanvind. Då var det Proust som såg mer o mer nervös ut!

Om jag ska säga något om varför sverige inte hänger med i hårdvind så kan jag bara säga precis samma sak som ni är inne på… Baggen tillverkar inga hårdvindsseglare…

Tror också många svenska seglare försöker skruva o mäta sig till bättre fart. Många seglare i Sverige har koll på mått som jag inte har en aning om…

Ta tex diamanten, den skruvade jag åt i mars månad o har inte rört sen dess… Lika gäller för spridarvinklar…

Mvh

Martin Strandberg

MangoSolutions
2009-08-26 20:18
#6

Tackar!

Startade ny tråd:
Formula 18 båtfart

Mvh

Annons:
Upp till toppen
Annons: