Annons:
Etikettkanot-och-kajak
Läst 1147 ggr
EvaElisabet
10/23/09, 1:08 PM

HobieCat 16 SM Malmö 12-18 juli 2010

Hej, Jag vill snabbsondera intresset för ett SM/RM i Malmö 2010, 12-18 juli . Hobie Cat förbundet har fått erbjudande att delta på detta välarrangerade och publikvänliga arrangemang. Förutsättningarna finns för att det ska bli ett tillfälle att visa upp klassen som en klass och få fler att börja segla HC16.  Det finns egentiligen bara en hake som jag ser det; Vi måste samla ihop 15 båtar.

De flesa av oss som gärna lägger några semestedagar på att traila och tävla Hobie 16 håller till i Stockholmsormrådet. På våra hemma-vatten brukar vi kunna få ihop till 10-15 båtar.

Frågan är vad som krävs för att få stor uppslutning kring Malmö 2010 från både Stockholmsbaserade seglare och alla andra? Jag vill höra vad ni tänker och tycker.

Eva Sjöström,

ordf. i Svenska Hobie Cat förbundet

Annons:
ThompaWis
10/23/09, 1:57 PM
#1

Ja, jag tycker det vore mycket intressant att kunna segla den veckan!

Vi som har trailat och kört lite får hjälpa till med transporter så det inte blir ett problem för de som känner sig osäkra inför transport.

Altt går att lösa!

/Thomas

CissiC
10/24/09, 11:56 AM
#2

Jag tycker det låter jättespännande och att det vore fantastiskt kul om vi kunde samla ihop våra krafter och vara med.

/Cissi

MicaelF18
10/27/09, 3:39 PM
#3

Jag tror det skulle vara bra med SM i Skåne. Jag tror att fler tävlingar på västkusten ger fler flerskrovsseglare totalt och då blir det mer spännande och utvecklande för alla.

/Micael

chris-corsair
10/29/09, 8:45 PM
#4

Sprid ut SM över hela Sverige. Malmö blir kanon.

Upp till toppen
Annons: