Annons:
Etikettfärdmål
Läst 1221 ggr
[kobbeuffe]
11/1/09, 8:28 AM

Vintern kommer

Nu bankar vintern på dörren. Jag flyttade båten igår till upptagningsplatsen och lyftet blir på måndag. Var en skön och kall dag på sjön iaf utan vind så motorgång var ofrånkomligt. drygt 5 timmar tog trasporten.

Annons:
MangoSolutions
11/3/09, 8:17 PM
#1

Ja lika ledsen man är för detta "måste-göra" blir man lika glad och lycklig på våren.

Läs artikeln som Oscar skrivit och jag har "refreshat"

Vinterupptagning Tips

[mingdie]
11/4/09, 1:20 AM
#2

Taskigt gubbar. Härnere går vi nu över från vintersäsong till sommarsäsong.

Här kan ni se lite foton jag tog häromdagen på en av våra kappseglingar. Minsta båt som seglade var en 49er och den största maxin Alfa Romeo. 120 nm och medelhastigheten för vinnaren var 17.8 knop. Maxin vann men dom nästa 12 platserna tog flerskrovsbåtar.

Coastal Classic

[kobbeuffe]
11/4/09, 8:19 PM
#3

Tror ni fan inte att båten som låg i stiltje finfint vid bryggan råkade ut för blåst dagen innan lyftet och kom under bryggkanten och slog upp en 3 meter lång reva och krashade rutorna :(

Fan va jag grina när jag hörde det av svärfar. Blir ingen billig historia att reda upp, om nu försäkringsbolaget helst reparerar att dom inte dömmer ut båten helt. Lite jag ångrar att ja la båten länd med bryggan i stället för att spänna upp henne mellan 2 bryggor nån meter ut från kanten eftersom det är ett väldigt utsatt område för vindar där hon låg.

[mingdie]
11/4/09, 8:24 PM
#4

Det var inte roligt att höra.

Hoppas att det går att fixa. Tur i oturen att det hände nu och inte veckan innan semestern.

floppy
11/4/09, 9:17 PM
#5

Ja, bättre start på den tråkiga vintern hade vi ju kunnat få… :(

Upp till toppen
Annons: